lørdag den 1. august 2015

Så fik jeg pludselig travlt

Selv om vi har en del at lave, når vi arrangerer så stor en turnering, så er der alligevel tidspunkter, hvor vi må løbe ekstra stærkt. I dag gik jeg i gang med at åbne lokaler og tænde ure ca. 12.15. Set i bagklogskabens ulideligt klare lys, så burde jeg nok være startet lidt tidligere. Min dommermakker Jørgen var optaget af børneturneringen, så jeg var alene om opgaven, og så skulle mange af urene indstilles forfra, fordi de var blevet brugt til lynturneringen i går. Jeg var først færdig lige omkring kl. 13, og derefter skulle jeg sætte spillet i gang i alle 12 lokaler.

Nå, men det lykkedes da at sætte alle 188 spillere i gang med lidt forsinkelse, og nu kører det stille og roligt. Jørgen er tilbage igen og vi sidder igen på vores pind på dommerkontoret.

Jeg har i øvrigt mødt flere af mine gode dommerkollegaer i dag. Svenske Anil Surender var i flere år dommer ved Politiken Cup, og jeg hilste kort på ham i dag. Også mine kollegaer fra Skak-OL Martin Noer og færøske Hans Hjalfi Skaale var forbi i dag. I det hele taget er der mange, der lige kigger forbi for at snuse lidt til stemningen og hilse på gode skakvenner. Det er en skakfest og alle er inviteret. :-)

Ingen kommentarer: